stok-islemleri_hizmet-karti

Hizmet Kartı

Bir işletme, ürün alım-satımları yanısıra hizmet alım-satımı da yapar. Örneğin; teknik servis hizmeti, eğitim hizmeti, web tasarım hizmeti gibi. Alınan veya satılan bu hizmetlerin takibi için "hizmet kartı" oluşturulur.
 
 
Yeni Kayıt Girişi:
 
  • Hizmet Kodu: Kullanıcının belirleyeceği bir kod girilir. Ürün kartları ile hizmet kart numaraları ardışık olduğu için hizmet kartlarına farklı bir kodlama yapılması uygundur.
  • Hizmet Türü seçilir: Satılan Hizmet, Alınan Hizmet.
  • Bu hizmete ait bir barkod tanımı kullanılacaksa barkod numarası girilir.
  • Alınan hizmet ise "Alış Fiyatı", satılan hizmet ise "Satış Fiyatı" girilir. Bazı hizmetler alınıp satılıyor olabilir. Bu durumda her iki fiyat girilir.
  • Uygulanan "KDV Oranı", varsa "ÖTV Oranı" seçilir.
  • Muhasebe Hesabı: Hizmet kartı işlem gördüğünde etkilenecek muhasebe hesabının seçilmesi gerekir. Arama butonuna basarak muhasebe hesap planı görüntülenir. İlgili hesap; örneğin 600 Yurtiçi Satışlar Hesabı seçilir
  • "Kaydet" butonuna basarak bilgileri kaydedin.