personel-bordrosu_personel-sicil-karti

Personel Sicil Kartı
 
Çalışan personellere ait özlük bilgilerinin girileceği bölümdür. Personelin kişisel bilgileri, kimlik bilgileri, ücreti, ssk ve adres bilgileri, tabii olacağı kesinti ve ödenekleri detaylı olarak tanımlanır. 
 
1. Kişisel Bilgiler:
 
Personel sicil kartı ilk girilmesi gereken bilgilerdir. İşlem ekranı aşağıdaki gibidir:
 
 
  • Adı/Soyadı: Personelin adı, soyadı girilir.
  • Sicil No: İşletmenin personelini takip etmek için verdiği sicil numarasıdır. Arzu edilirse SGK numarası ile aynı verilebilir.  
  • Şube: İşletmenin şubeleri varsa personelin çalıştığı şube seçilir.
  • Personelin pozisyonu, departmanı, meslek ve ünvan bilgileri girilir. Meslek ve ünvan bilgileri satırlarda yer alan hazır bilgilerden seçilebilir.
  • Personelin uyruğunu, mezun oldğu okul ve bildiği yabancı dil bilgileri tanımlanır.
  • Özel durum bilgisi varsa ilgili satırdan seçilir: Yok, 1.derece özürlü, 2.derece özürlü, 3.derece özürlü, eski hükümlü, terör mağduru.
  • Sendika üyesi olup olmadığı seçilir.
  • İşyeri Giriş Tarihi: Personelin işe girdiği tarih girilir. Tarih Giriş Yöntemleri
  • Çalışma Türü: Mevzuatta yer alan türler listelenir. İlgili alternatif seçilir.
  • İndirim Kanunu: Personel herhangi bir indirim kanununa tabii ise ilgili kanun seçilir.
  • Eğitim Bilgileri: Personelin eğitim bilgileri girilir.
  • Ücret Bilgileri: Önce personelin çalışma şekli seçilir: Aylık, günlük. Ücret şekli satırında; ücret hesaplamasına esas olacak şekil seçilir: Brüt veya Net. İşletmelerde genel olarak brüt ücret esas alınmaktadır. Ücret ödemesinin para birimi seçilir: TL, USD, Euro.
  • Ücret tipinde brüt seçildi ise brüt ücreti, net seçildi ise net ücreti tutar olarak girilir.
  • Kümülatif Vergi Matrahı: Personelin işe girişi yıl ortası bir tarihte gerçekleşmiş ise yılbaşından itibaren o tarihe kadar gerçekleşmiş olan kümülatif vergi matrahı girilir. Bu değer; personelin gelir vergisine tabii olan ücret tutarlarının aylar bazında toplanmasından oluşmaktadır.Personel yılbaşında işe girmiş ise bu değer girilemez.
  • Haftalık Çalıştığı Gün Sayısı: Haftalık çalışma gün sayısı belirtilir.
  • Günlük Yemek Parası: Tutar veya yüzde olarak günlük yemek parası girilir.
  • Kaydet butonuna basılarak bilgiler kaydedilir.
 
2. Kimlik Bilgileri:
 
Personelin nüfus cüzdanı bilgileri esas alınarak girilen kimlik bilgileri bölümüdür:
 
 
  • Kimlik seri no, TC kimlik no, ad, soyad, baba adı, anne adı, doğum yeri ve tarihi, cinsiyet, medeni hal, dini ve kan grubu bilgileri girilir.
  • Nüfusa kayıtlı olduğu il, ilçe, mahalle, cilt no, aile sıra no, ve sıra no, kimliğin verildiği yer ve nedeni, veriliş tarihi bilgileri girilir.
  • "Kaydet" butonuna basılarak girilen bilgiler kaydedilir.
 
3. Adres Bilgileri:
 
Personele ait adres bilgilerinin girildiği bölümdür.
 
 
  • Adres satırlarına personelin adres bilgileri girilir. Ev, iş ve cep telefonu bilgileri, e-mail adresi girilir.
  • "Grup Ekle" butonundan personelin ait olacağı gruplar seçilebilir.  
  • Personelin aile bilgilerini tanımlamak için "Aile Bireyi Ekle" butonuna basılır.
 
 
  • Personelin Ailesi başlığı altından eş, çocuk, anne, baba gibi 1.derece akrabaları tanımlanır.
  • Aile bireyinin ad, soyad ve TC kimlik bilgilerini girilir. Akrabalık derecesini seçilir.Doğum tarihi, eğitim, cinsiyet bilgileri girilir.
  • "Kaydet" butonuna tıklanarak bilgiler kaydedilir.
 
4. Ödenekler/Kesintiler/Sigorta Bilgileri:
 
Bir işletmede personele normal çalışma ücreti dışında bazı ilave ödemeler yapılabilir veya personel bazında bazı kesintiler sözkonusu olabilir. Örneğin; evlenme, doğum, çocuk yardımı gibi ek ödenekler verilir veya uzun süreli rapor kullanan personelden ücret kesintisi yapılabilir. Personel bazında ödenek ve kesintiler bu  bölümden tanımlanır. İşlem ekranı aşağıdaki gibidir:
 
 
  • Personelin sigorta sicil numarası ve SSK başvuru tarihi girilir.
  • En çok kullanılan bazı ödeneklere ait bilgiler hazır olarak gelmektedir. Personelin faydalanacağı ödenekler işaretlenir.
  • İhbar ve kıdem tazminatı resmi olarak zaten olması gereken ödenekler olduğu için seçili gelir ve değiştirilemez.
  • Muhasebe Entegrasyon Hesapları: Muhasebeye entegrasyon sırasında kullanılacak hesaplar belirtilir.
  • Hazır gelen seçenekler dışında kişiye özel ek ödenek tanımlamak için "Ek Ödenek Ekle" butonuna tıklanır.

  • "Bordro Dönemi" satırında ek ödeneğin hangi bordro döneminde kullanılacağını belirtmek için ay ve yıl bilgisi girilir.
  • Ödeneğin adı girilir. Örneğin; satış primi.
  • Verilen ödenekten SSK, Gelir Vergisi ve Damga Vergisi kesilecek ise ilgili seçenekler işaretlenir.
  • Ödenek miktarı yüzde veya tutar olarak girilir.
  • Satır sonundaki enter'a basılarak ilave satır açılıp ve personele ait diğer ödenekler tanımlanabilir.
  • Ödenek tanımlarını bittikten sonra ekran kapatılarak bir önceki işlem ekranına dönülür.
  • Personele ait ek kesintiler var ise "Ek Kesinti Ekle" butonuna tıklanır.
 
 
  • "Bordro Dönemi" satırında kesintinin hangi bordro döneminde yapılacağını belirtmek için ay ve yıl bilgisi girilir.
  • Kesintinin adı girilir.
  • Kesinti miktarı yüzde veya tutar olarak girilir.
  • "Kaydet" butonuna klikleyerek bilgiler kaydedilir.