cek-senet-islemleri_musteri-senet-bordrosu

Müşteri Senet Bordrosu

 
Müşteri çeklerinde olduğu gibi müşteri senetlerinde de pek çok hareket sözkonusu olabilir. Bankaya tahsilat veya teminat için verilen, tahsil edilen, müşteriye verilen/ciro edilen, bankadan iade alınan veya müşteriye iade edilen senetler gibi tüm işlemlerinizi bu bölümden yapabilirsiniz.
 
Banka İşlemleri

Bankaya teminat için verildi: Bankadan alınacak teminat mektubu vb. bir evrakta teminat gösterilmek üzere müşteri senetleri verilebilir.
Bankaya tahsilat için verildi: Müşteriden tahsil edilmek üzere bankaya verilebilir.
Bankadan iade alındı: Bankaya verilen bir müşteri senedi, herhangi bir sebepten dolayı iade alınabilir.
Tahsil edildi-Hesaba: Tahsilatı banka hesabına olabilir.

Müşteri İşlemleri
 
Müşteriye verildi/ciro edildi: Ödeme evrağı olarak bir başka firma/kişiye ciro edilebilir.
Müşteriye iade edildi: Herhangi bir problemde veya değişim durumlarında geri iade edilebilir.
Müşteriden iade alındı: Ödeme amaçlı olarak verilen bir müşteri senedi vade değişimi vs gibi bir sebepten iade alınabilir.
Tahsil edildi-Nakit: Vadesi gelen senet, bankadan nakit olarak tahsil edilebilir.
 
Tahsilat Problemleri
 
Protestolu: Müşteri senedi vade tarihinde ödenmeyebilir.
Şüpheli Alacaklar: Protestolu senetler takip edilmesine rağmen şüpheli alacaklar sınıfına girebilir.
Tahsil Edilemeyen: Her türlü takibe rağmen tahsilatı yapılamayan senetler bu sınıfa girer.
 
1.Bankaya teminat için verildi:

Bankadan teminat mektubu vs alınırken müşteri senetleri teminat olarak gösterilir. Bu durumda bu bölümden işlem yapılır.

 
  • Bordro İşlem Türü: Aşağı ok tuşuna basılarak türler görüntülenir ve "Bankaya teminat için verildi" alternatifi seçilir.
  • Bordro Tarihi: Günün tarihi otomatik olarak gelir. Tarih Giriş Yöntemleri
  • Yeni bordro girişi için "*" tuşuna basılır. Fiş No Giriş Yöntemleri
  • "Açıklama" bölümüne ilgili açıklama girilir.
  • Banka Hesap Kodu satırında ilgili banka hesap kodu seçilir.
  • Portföy No satırında arama butonuna basarak portföyde bulunan senetler listelenir.
 
  • "Senetleri Bul" butonuna basıldığında portföydeki tüm senetler görüntülenir.
  • İlgili senet tıklanarak seçilir. İşlem ekranına dönülür.
  • Başka senetler de seçilecek ise satır sonundaki "+" butonuna basılarak ilave satırlar açılır ve diğer senetler seçilir.
  • "Kaydet" butonuna tıklanarak işlem kaydedilir.
2. Bankaya tahsilat için verildi: Portföydeki müşteri senetleri tahsilat için bankaya verildiğinde bu seçenekten işlem yapılır. İşlem ekranı "Bankaya teminat için verildi" ile aynıdır. Senet arama ekranında, portföydeki senetler listelenir.
 
3. Bankadan iade alındı: Bankaya tahsilata veya teminata verilen müşteri senetleri herhangi bir sebepten geri alındığında bu seçenekten işlem yapılır. İşlem ekranı tahsilata ve teminata verilen senet ekranları ile aynıdır. Senet arama ekranında teminat ve tahsilattaki senetler görüntülenir.
 
4.Tahsil Edildi-Hesaba: Bankaya tahsilata verilen müşteri senetleri tahsil edildiğinde firma hesabına aktarıldığında bu seçenekten işlem yapılır. İşlem ekranı "Bankadan iade alındı" ve "Bankaya tahsilata verildi" ile aynıdır. Senet listesinde bankaya tahsilata verilen senetler listelenir.
 
5.Müşteriye verildi/ciro edildi: Tahsil edilerek portföye alınan bir müşteri senedi ödeme amaçlı olarak bir başka müşteriye/tedarikçiye verildiğinde bu seçenekten işlem yapılır.
 
  • Bordro İşlem Türü: Aşağı ok tuşuna basılarak türler görüntülenir ve "Müşteriye verildi/ciro edildi" alternatifi seçilir.
  • Bordro Tarihi: Günün tarihi otomatik olarak gelir. Tarih Giriş Yöntemleri
  • Yeni bordro girişi için "*" tuşuna basılır. Fiş No Giriş Yöntemleri
  • "Açıklama" bölümüne ilgili açıklama girilir.
  • Cari Hesap satırında senedin verildiği cari hesap seçilir. Arama butonuna basılarak cari hesap listesi görüntülenir. İlgili hesap seçilir.
  • Portföy No satırında arama butonuna kliklenir. Portföydeki senetler listelenir.
  • İlgili senet ve/veya senetler seçilir.
  • "Kaydet" butonuna tıklanarak işlem kaydedilir.
 
6. Müşteriye iade edildi: Bir müşteri senedi herhangi bir nedenden iade edilebilir. Teminat amaçlı alınan bir senedin iadesi, yazım yanlışlığı olan senedin iadesi vb.İşlem ekranı "Müşteriye verildi/Ciro edildi" ile aynıdır. Senedin iade edildiği cari hesap seçilir. Senet seçiminde ise aynı cari hesaptan alınmış olan senetler listelenir.
 
7. Müşteriden iade alındı: Ödeme evrağı olarak verilen bir müşteri senedinin geri alınması durumunda bu seçenekten işlem yapılır. İşlem ekranı "Müşteriye verildi/ciro edildi" ve "Müşteriye iade edildi" ile aynıdır. Senedin iade alındığı cari hesap seçilir. Senet seçiminde ise müşteriye verilmiş senetler listelenir.
 
8. Tahsil Edildi-Nakit: Portföyde tutulup vadesi geldiğinde bankadan nakit tahsil edilen müşteri senetleri işlemi bu seçenekten yapılır.
 
9. Protestolu: Ödenmeyen protestolu senetlerin bilgisinin girileceği bölümdür.
 
10. Şüpheli Alacaklar: Protestolu bir senedin takibi olumsuz ilerliyor ise bu şüpheli alacaklar bölümünden işlem yapılır.
 
11. Tahsil Edilemeyen: Tüm takiplere karşın tahsil edilemeyen senetler için bu bölümden işlem yapılır.